DG6 – Temná doba 2021 /2/

Rock&Pop Magazín 30. 9. 2022

DanGar Six Temná doba

VLASTNÍ NÁKLAD 44:44 ROCK METAL

Recenzuje: ZDENĚK HEJDUK 65%

Těžko v žánru melodického metalu přijít s něčím novým. I v tuzemsku jdou každý víkend se svou hudební kůží na pódiový trh stovky kapel a záleží jen na nuancích, kterými se dokážou od sebe odlišit. Jablonecká parta nevyslovující se anglicky, protože její název vznikl od jména zpěváka Dana „Ronnieho“ Řičici a jeho garáže, kde se kapela schází na zkoušky v počtu šesti členů, má devízu ve dvou kytaristech. Martin „Medvěd“ Pecho a Patrik „Běžec“ Baňas ve skladbách své party vzájemně prolínají, společně pak dovedou předvést řádnou metalovou jízdu. Na desce to nejvíce dokazují v rychlé Pan Demieux, v níž se předvádějí především v mezihrách mezi slokami. Ve stejných místech si zvukař pohrál s muzikou dávkovanou do jednotlivých kanálů v pomalejší Slib převozníka, na kterou skupina natočila působivý videoklip s náladou příběhu středověkých lupičů a jejich posmrtným odvozem Charónem do záhrobí. Hudebně zajímavou a Řičicou drsně zazpívanou Ponorku se zrovna aktuálním válečným tématem bohužel sráží některé nepříliš povedené textové obraty. Zvukový mistr Zdeněk Šikýř album ozvláštnil mnoha efekty, od bití zvonů až po krákání havranů, čímž mu dodal onu historickou atmosféru korespondující se zajímavým malovaným obalem. To vše se sešlo v nejlepší písni alba, pomalém Hřbitově bláznů s nápaditým úvodním kytarovým riffem a výtečnými mezihrami, přesně fungujícími vokály a geniálním textovým obratem „… hroby časem zavátý, co v pamětech maj sabbathy…“ Fanoušek si ale najde i jiné favority, třeba kritiku dam zlatokopek ve skladbě Bestie. Dříve narození ocení textový obrat „… mládí v prdeli a do důchodu daleko / ani sám nevíš, kdy se to zlomilo…“ v předposlední písni alba Zapomeň. Tu úplně poslední, orchestrálku Naděje, vyšperkoval sólem hostující dánský kytarový virtuos Martin Jepsen Andersen (Blindstone, Anchorite a mnoho dalších kapel), čímž přidal famózní třešničku na i jinak slušně upečeném rockmetalovém dortíku.

Kategorie: RECENZE, ROCK & POP

Digitální vydání, RP 10/2022 Tags: DanGar Six | Temná doba Rock&Pop Magazín

Categories: Nezařazené